Wednesday 9 May 2012

HIMPUNAN HARI BELIA DISOKONG OLEH GOLONGAN PROFESIONAL

PutraJaya 9 Mei: Himpunan hari Belia Negara yang bakal berlangsung di Putrajaya mendapat sokongan dari golongan-golongan bertaraf profesional.

Bertempat di Menara KBS, hampir 30 orang pengamal undang-undang menghadirkan diri untuk mendengar taklimat tentang hari belia negara nanti.

Dalam ucapan alu-aluan Timbalan Menteri Belia Sukan mengucapkan terima kasih diatas kehadiran serta sokongan yang ditunjukkan oleh para peguam yang hadir.

Beliau memberi tahu kepada hadirin bahawa himpunan ini adalah satu transformasi kerajaan terhadap belia.

Program yang akan berlangsung pada 23 hingga 27 mei ini nanti sudah pasti akan membawa kearah kebaikan dan beliau berharap agar para peguam yang hadir serta berada diluar sana turut sama melibatkan diri dalam program tersebut.

Beliau juga memberitahu bahawa pada tahun in terdapat lebih 500 acara yang bakal berlangsung dan tempoh masa himpunan telah dilanjutkan daripada 3 hari pada tahun lepas kepada 5 hari pada tahun ini.

Dalam menjawab pertanyaan dari wartawan, Datuk Razali meyatakan bahawa sekretariat HBN ini telah diwujudkan sejak tahun lepas lagi dan ianya di sambung pada tahun ini dan sambutan pada tahun ini amat menggalakan.

Dan pada tahun ini, Kementerian Belia dan Sukan menjemput golongan belia profesional untuk sama-sama melibatkan diri secara langsung dengan himpunan yang akan berlangsung nanti.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment