Thursday 5 May 2011

SKUAD PRIHATIN GB4B PERAK MEMBANTU MANGSA BANJIR

Pasukan skuad 4B prihatin negeri Perak yang diketuai oleh saudara Ibnu Rasyid yang juga merupakan Pen. Setiausaha GB4B Negeri hari ini telah menjalankan satu lagi kerja-kerja gotong royong membersihkan kawasan perumahan di kawasan perumahan Taman Pengkalan Makmur Taiping.
Ibnu yang mengetuai pasukan yang berkekuatan seramai 15 orang turut di bantu oleh saudara Fendy Datuk Zailani (AJK pemuda UMNO Taiping) yang juga merupakan AJK GB4B Negeri yang turut sama dalam kerja-kerja pembersihan.
Sebanyak 50 buah rumah di tenggelami air sedalam hampir satu meter semalam setelah hujan lebat tidak berhenti sejak dari pagi kelmarin. Turut terlibat dalam kejadian banjir tersebut adalah rumah kepada Pengerusi Tetap GB4B Perak, Saudara Rahmad Yusri Sukarman.
Dalam ucapan terima kasih Saudara Rahmad, beliau mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat terutama kepada skuad perihatin GB4B Perak yang di ketuai oleh Ibnu Rasyid, Saudar Fendy dan tak lupa juga kepada Pengerusi GB4B Perak,  saudara Mua’amar Ghadafi Jamal yang telah mengerahkan jentera bagi membantu dalam usaha-usaha pembersihan. Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada pergerakan pemuda UMNO Taiping  yang turut sama dalam kerja-kerja tersebut.
Kata beliau lagi, budi dan jasa yang di berikan oleh semua yang terlibat akan menjadi kenangan beliau serta penduduk setempat. Bagi Gerakan Belia 4B ucapan tahniah diberikan kepada skuad prihatin,semoga usaha-usaha ini akan berkekalan sampai bila-bila. ‘BERGERAK’



No comments:

Post a Comment